onsdag 12 november 2014

i stallet








flickan på bilden är dotter till en av mina barndomsvänner

i somras förlorade hon och hennes två bröder
sin far i en hjärtattack

inför mötet med flickan och hennes mor
som jag inte hade träffat på ett tag,
förberedde jag mig
så gott jag kunde
sorgen

på att finnas där för dom

när jag några timmar senare
lämnade de båda
var jag sprängfylld med kärlek
som de hade bombat mig med
mitt i allt


~


glömmer aldrig hur flickan med full fokus
och med långsamma tag
borstade hästen

hur hon i total närvaro
mockade, kratsade, ryktade

glömmer aldrig vilket lugn hennes
rörelser sände ut till mig

inte heller hennes kloka ord
om livet

glömmer aldrig den här dagen
i stallet




1 kommentar:

  1. ,,,,så fint!! De finaste bilderna jag sett!! Tårarna rinner,,,blir så berörd,,, och texten Sanja.,, Fina Sanja! Vi har stor, svart sorg,,,men kärleken,,,den går hand i hand,,,💗😘💕

    SvaraRadera