onsdag 12 februari 2014

Ted





idag hängde vi upp våra modebilder
som vi ska gå igenom tillsammans på fredag

jag fotograferade som sagt
Ted

såhär gick det till:

det enda jag visste var att jag ville ha Ted som modell
min systers halsband
och något i håret

det finns en buske som jag går förbi
varje dag när jag i vanliga fall går till mitt arbete
den busken tittar jag särskilt på
och följer den från dag till dag
följer årstiderna genom den
på något sätt

dessa "blommor" sprayades i silver
och skulle användas som någon slags krona

sen ville jag egentligen ha mycket hud
för att få fram halsbandet
men kom fram till att Teds jeansjacka skulle
balansera upp det bättre
(eller inte)

vid själva fotograferingen
höll jag mest koll på ljuset
kamerainställningarna samt reflexskärmen
och var noga med att hela tiden prata med Ted
(bara det tar all energi för mig)
och att visa honom bilderna emellanåt

Ted skötte poseringen
och frågade då och då om han kunde stå si eller så
jag gav tummen upp till allt

när vi då och då tittade igenom bilderna
uppfattade jag dom plötsligt som utmanande och sexiga
vilket jag inte såg under själva fotograferingen
(vilket i sig är intressant)

jag gapade stort varje gång vi tittade på dom
och jag sa flera gånger att bilderna kanske kommer uppfattas
som sexistiska
men då får de väl göra det,
sa vi och fortsatte

jag hade absolut ingen aning om
hur bilderna skulle bli
det enda jag visste var vilken bakgrund det skulle vara
de olika platserna
Ted, halsbandet, "kronan"
och att jag ville ha ganska glassiga, lite överdrivna
och aningen dramatiska bilder

det blev dom






och en liten bubblare










4 kommentarer: